پیام آذری

آخرين مطالب

پزشکان آمریکایی به بایدن و هریس: کاش فریاد کودکان غزه را بشنوید اجتماعي

پزشکان آمریکایی به بایدن و هریس: کاش فریاد کودکان غزه را بشنوید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ده‌ها پزشک و پرستار آمریکایی که داوطلبانه در بیمارستان‌های نوار غزه کار کرده‌اند، با نگارش نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش، با شرح وضعیت ناگوار انسانی در غزه خواستار برقراری فوری آتش‌بس در این منطقه تحت‌محاصره شده‌اند.
به گزارش ایسنا، این گروه متشکل از 45 پزشک و پرستار آمریکایی در این نامه به شرح تجارب سختی که در زمان کار در بیمارستان‌های نوار غزه داشته‌اند، از جمله درمان کودکان فلسطینی که عمدا هدف گلوله‌های سربازان رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند، پرداخته و نوشتند: «تک‌تک ما هر روز خردسالان و کودکان 10 تا 12 ساله را که به سر و سینه آنها شلیک شده بود، درمان کردیم.
»
در ادامه این نامه سرگشاده که آنها برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند، آمده است: «ای کاش شما می‌توانستید ببینید که ما از زمانی که برگشته‌ایم دچار چه کابوس‌های فراوانی شده‌ایم؛ ما خواب کودکانی را که توسط تسلیحات شما قطع عضو و علیل شدند و مادران ناآرام آنها در حالی که به ما التماس می‌کنند بچه‌هایشان را نجات دهیم، می‌بینیم. ای کاش شما می‌توانستید فریادها و جیغ‌هایی را که وجدان ما نمی‌گذارد فراموش کنیم، بشنوید.»
متن این نامه نشان می‌دهد بسیاری از این پزشکان و پرستاران سابقه خدمت در بخش بهداشت و درمان دولتی و تجربه کار در مناطق جنگی دیگر نظیر عراق و اوکراین را هم داشته‌اند.
دکتر «فیروزه سیدوا» که مسئولیت نگارش این نامه را به همراه چند پزشک دیگر بر عهده گرفت، متن آن را در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد.
در ادامه این نامه آمده است: «ما بر این باوریم این جایگاه ذی‌صلاح را داریم تا درباره تلفات انسانی گسترده‌ به‌ویژه در بین زنان و کودکان که حملات اسرائیل به بار آورده‌اند، اظهار نظر کنیم.»
امضاکنندگان این نامه سرگشاده از دولت جو بایدن خواستند تا به اعمال تحریم تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی و قطع حمایت‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی از این رژیم تا زمانی که یک آتش‌بس فوری و دائمی را برقرار سازد، بپردازد.

پیام آذری

در ادامه نامه مذکور تصریح شد: «ما معتقدیم دولت ما هم طبق قوانین آمریکا و هم قوانین بشردوستانه بین‌المللی مجبور است این اقدام درست را انجام دهد.»
دکتر «آدام هاماوی» یک جراح پلاستیک آمریکایی و همینطور جراح سابق ارتش آمریکا به سی.ان.ان گفت: «هیچکس بهتر از پزشکان نمی‌توانند روایت‌های دست اولی از اتفاقات داشته باشند. ما احساس کردیم که باید حرف بزنیم، چون ما شاهد این جنایات بوده‌ایم. در نوار غزه هیچ ناظر مستقلی وجود ندارد. اگر نمی‌خواهید حرف فلسطینی‌ها را باور کنید پس باید به حرف نزدیک به 50 دکتری گوش دهید که در زمان‌ها و مکان‌های مختلفی در آنجا حضور داشته‌اند.»

پیام آذری

هاماوی سابقه کار به عنوان جراح در زمان جنگ سارایوو، در زمان وقوع حملات 11 سپتامبر 2001 در نیویورک و در زمان جنگ عراق را داشته اما می‌گوید هیچ کدام آن تجارب با جنایاتی که در نوار غزه مشاهده کرده، قابل مقایسه نیستند و تاکید کرد که 90 درصد کسانی که در غزه شاهد کشته شدن آنها بوده، زن و کودک بودند.
هاماوی ماه مه سال جاری میلادی در بیمارستان اروپایی غزه در جنوب شهر خان یونس کار کرده و در آنجا 115 عمل جراحی داشته و عمدتا کودکان زیر 14 سال قطع عضو شده، دچار سوختگی و تیر خورده را درمان کرده است.
دکتر «مارک پرلماتر» یک جراح ارتوپد یهودی آمریکایی اهل کارولینای شمالی و رئیس اتحادیه جهانی جراحی به سی.ان.ان گفت بعد از آنکه عکس رادیولوژی مربوط به عمل جراحی ضعیف انجام شده در غزه را دید تصمیم گرفت به این باریکه برود.
او گفت که این تصاویر را یک رزیدنت پزشکی سال اولی که در غزه مجبور به انجام یک جراحی شده بود برای او فرستاد و خواستار راهنمایی پرلماتر شده بود. وقتی دکتر پرلماتر از او پرسید چرا این جراحی را جراحان ارشد انجام نداده‌اند این رزیدنت به او گفت که آنها در یک بمباران کشته شدند.
این جراح آمریکایی به سی.ان.ان عنوان کرد در طول حضورش در نوار غزه شاهد اعمال خشونت شدید علیه کودکان بود و در زمان کار کردنش در بیمارستان اروپایی غزه مشاهده کرد 90 درصد کسانی که به بخش اورژانس آورده می‌شدند، کودکان بودند. او با بیان ازدحام در بیمارستان تاکید کرد بعد از هر بمبارانی می‌دید که کودکان زخمی کف بیمارستان را پوشانده‌اند و بستگانشان وحشت کرده و گریه می‌کنند.
پرلماتر خاطر نشان کرد: «بعضی از این کودکان کشته شده بودند، برخی نیز بعد از مدتی جان خود را از دست می‌دادند و برخی را هم می‌شد نجات داد و ما برای نجات آنهایی که می‌شد نجات داد تلاش می‌کردیم.»
او 2 کودک حدودا 6 ساله را به یاد آورد که که از ناحیه سر و سینه هدف گلوله قرار گرفته بودند و مشخص بود که به آنها عمدا شلیک شده است.

پیام آذری

او تاکید کرد امیدوار است با امضای این نامه سرگشاده بتواند کاری کند که آمریکایی‌های طبقه متوسط دردی را که او هر روز احساس کرده، احساس کنند. او گفت: «آنها هرگز چیزی را که ما دیدیم نخواهند دید، اما باید آن چه را که ما دیدیم احساس کنند.»
این پزشکان و پرستاران آمریکایی در ادامه نامه خود نوشتند: «ابتلای مردم آواره شده و محروم از آب یا دستشویی‌های بهداشت به بیماری‌های باکتریایی اسهال و ذات الریه و مرگ آنها، به ویژه کودکان زیر سن پنج سال قطعی است.»
آنها نوشتند: «در غزه همه مریض یا مجروح یا گرفتار هر 2 مورد هستند و کمتر استثنایی برای آن هست. ما سیاستمدار نیستیم. ما ادعا نمی‌کنیم که همه جواب‌ها را داریم. ما فقط چند پزشک و پرستار هستیم که نمی‌توانیم درباره آنچه که در نوار غزه دیدیم، ساکت بمانیم.»
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/705898/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترامپ: از پوتین به خاطر حمایت از کامالا هریس رنجیدم

طرح ابتکاری راهگذر ارس و حفظ ارتباطات کریدوری در منطقه

راهگذر ارس و حفظ ارتباطات کریدوری در منطقه

دالان تورانی ناتو و فتنه تجزیه ارمنستان

واکنش ایران‌خودرو به خبر نصف شدن دنا در تصادف پیرانشهر

مسئولان در پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نکنند

سرو‌صدای رامبد جوان با زودپز و کارناوال

دوستی عجیب کوسه ها و زن مهربان

استقبال از نایب قهرمان پاراتیراندازی با کمان در تبریز

روسیه و ترکیه سرنوشت توافق 1395 را فراموش نکنند | ایران آماده استفاده از قوای نظامی برای ممانعت از نابودی یکی از مرزهای بین‌المللی خود است

اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر در آستانه کنگره شهدای مازندران

تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی در تبریز

جایزه «شیر طلایی» به «اتاق بغلی» رسید/نیکول کیدمن به دلیل فوت مادرش اختتامیه را ترک کرد/ ایرانیانی که جایزه گرفتند

سانحه رانندگی در آذربایجان‌غربی یک کشته و سه مصدوم برجاگذاشت

5 تالاب آذربایجان‌غربی پس از 20 سال احیا شد

52 پروژه گردشگری در آذربایجان‌غربی اجرا شده است

مصدومیت 497 نفر بر اثر حوادث کار در آذربایجان‌شرقی

سردترین شهر در 24 ساعت اخیر معرفی شد

بخش تعاون آذربایجان‌غربی برای 5 هزار و 300 نفر اشتغال‌زایی کرد

دستگیری فرد مدعی ارتباط با امام زمان در تبریز + ویدئو

جشنواره فیلم ونیز بهترین های خود را شناخت/ جایزه «شیر طلایی» به «اتاق بغلی» رسید/نیکول کیدمن به دلیل فوت مادرش اختتامیه را ترک کرد/ ایرانیانی که جایزه

5 تالاب آذربایجان‌غربی احیا شد

سردترین شهر کشور کدام است؟

مصدومیت 9 نفر درت سانحه صادف تفرجگاه بند ارومیه

واکنش ایران خودرو به نصف شدن خودروی دنا در پیرانشهر

5 مصدوم در واژگونی پژو 405 محور پیرانشهر-نقده

قهرمانی ورزشکار ترکیه‌ای در مسابقات بین‌المللی شمشیربازی ستلایت ارومیه+ تصاویر

تجلیل از30هزار پیشکسوت و رزمنده دوران دفاع مقدس در آذربایجان غربی

2 سانحه رانندگی در آذربایجان غربی یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت

5 تالاب آذربایجان‌غربی احیا شد

مرگ 32 نفر طی چهار ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار

بالابودن میزان مصرف برق نسبت به حجم تولید آن در آذربایجان شرقی

محکومیت قاچاقچی مغزفندق خارجی در چاراویماق

قهرمانی شمشیرباز ترکیه در مسابقات ارومیه

توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مهاباد با حفظ امنیت پایدار

برخورد با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی در تبریز تشدید شود

ترکیه قهرمان مسابقات شمشیربازی ستلایت ارومیه شد

جشنواره ملی غذاهای سنتی نیر ظرفیت بین‌المللی شدن دارد

تصویری باورنکردنی از نصف‌شدن دنا پس‌ از تصادف!

بلندی نوای تولید در یکی از مجهزترین زنجیره‌های تولید مرغ کشور در مهاباد

آغاز مرحله دوم عملیات لکه گیری، ترمیم و‌ روکش آسفالت جاده مهاباد- سردشت

2سانحه رانندگی در آذربایجان غربی یک کشته و سه مصدوم برجاگذاشت

سبزی‌شستن کامالا هریس در وان حمام سوژه شد!

فوت کودک 7 ساله بر اثر برق‌گرفتگی و سقوط در استخر کشاورزی

پیروزی شهرداری ارومیه مقابل مس سونگون

برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان روستای هولاسوی شاهین دژ

دورهمی مادرانه در خوی برگزارشد

حرف‌های فرد مدعی ارتباط با امام زمان در تبریز

دیوار بتنی روابط واشنگتن و تل آویو ترک برمی دارد؟ / بررسی پشت پرده یک سیگنال معنادار آمریکا به رژیم صهیونیستی

شمشیرباز ترکیه قهرمان مسابقات بین‌المللی ستلایت ارومیه