پیام آذری

آخرين مطالب

انواع جراحی زیبایی صورت و بدن در سال 2024 علمي

انواع جراحی زیبایی صورت و بدن در سال 2024
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اگر قصد دارید از انواع جراحی زیبایی بدن یا صورت بهره‌مند شوید، حتما پیش از تصمیم‌گیری، اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید.
به‌تازگی جراحی‌های زیبایی محبوبیت زیادی بین عموم مردم جامعه پیدا کرده‌اند. بسیاری از آدم‌ها به منظور بهبود ویژگی‌های ظاهری و افزایش اعتمادبه‌نفس خود به این جراحی می‌پردازند؛ البته انجام آن الزامی برای سلامتی نیست. انواع جراحی زیبایی صورت و بدن وجود دارند که شامل تغییرات در صورت، بدن و پوست می‌شوند؛ این تغییر می‌تواند بسته به خواسته فرد متفاوت باشد. اگر قصد دارید از انواع جراحی زیبایی بدن یا صورت بهره‌مند شوید، حتما پیش از تصمیم‌گیری، اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید.
​انواع جراحی زیبایی صورت
جراحی‌های زیبایی صورت در انواع متفاوتی انجام می‌شوند و هر یک آثار و نتایج منحصربه‌فردی دارند. برای انتخاب جراحی مورد نظر در ابتدا باید با انواع جراحی زیبایی صورت آشنا شوید.
​• لیفت شقیقه
​• لیفت صورت
​• جراحی رینوپلاستی
​لیفت شقیقه
جراحی لیفت شقیقه (لیفت تمپورال) را معمولا به منظور بهبود و جوان‌سازی ناحیه شقیقه و اطراف چشم انجام می‌دهند. در این جراحی به رفع چین و چروک‌های اطراف چشم و بالا بردن ابروها می‌پردازند و ظاهری جوان‌تر برای فرد ایجاد می‌کنند. برای انجام جراحی، در ابتدا برش‌های کوچکی در ناحیه شقیقه (معمولا در داخل خط مو یا نزدیک آن برای کاهش دید جای زخم) ایجاد می‌کنند؛ سپس پوست و بافت‌های زیرین توسط جراح متخصص بالا برده و کشیده می‌شود. در آخر پوست اضافه را برمی‌دارند و بافت‌ها را در محل جدید خود ثابت می‌کنند. برای کاهش تورم و حمایت از ناحیه جراحی‌شده نیز از نوارهای چسبی یا باندهای فشاری کمک می‌گیرند. لیفت شقیقه بیشتر برای کسانی مناسب است که از افتادگی پوست در ناحیه شقیقه و ابروها رنج می‌برند.

پیام آذری

​لیفت صورت
لیفت صورت یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت محسوب می‌شود که افراد معمولا برای کاهش نشانه‌های پیری در صورت و گردن، آن را انجام می‌دهند. لیفت صورت (Rhytidectomy) به‌عنوان یک نوع جراحی پلاستیکی شناخته می‌شود که در آن پوست، ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین صورت بالا برده و سفت می‌شوند. اگر به‌دنبال رفع چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها در صورت خود هستید، این جراحی می‌تواند برای شما مناسب باشد. در بیشتر اوقات نتایج این جراحی را تا چند هفته پس از انجام آن، وقتی تورم صورت و کبودی‌ها رفع شوند، می‌توانید ببینید. عوارض احتمالی این جراحی نیز شبیه به لیفت شقیقه هستند.
لیفت صورت را می‌توان به دو دستۀ « لیفت صورت بدون جراحی » و « لیفت صورت با استفاده از جراحی » دسته‌بندی کرد، در خصوص لیفت صورت با استفاده از جراحی باید به نکاتی اشاره نماییم. از روش لیفت صورت با استفاده از جراحی معمولاً زمانی استفاده می‌شود که مقدار افتادگی و شل شدگی پوست شدید بوده و دیگر نتوانیم با استفاده از روش بدون جراحی آن را برطرف کنیم. تاثیر این روش معمولاً دائمی و ملموس است.
​جراحی رینوپلاستی
وقتی صحبت از جراحی زیبایی می‌شود، در ذهن بسیاری از ما جراحی زیبایی بینی می‌رسد؛ چراکه به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. رینوپلاستی (Rhinoplasty) به بهبود ظاهر و عملکرد بینی کمک می‌کند و می‌تواند اندازه و شکل آن را تغییر دهد. در بیشتر اوقات پس از عمل افراد احساس رضایتمندی و اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند. این عمل می‌تواند مشکلات تنفسی ناشی از ناهنجاری‌های بینی را نیز برطرف کند.
باید توجه داشته باشید که جراحی‌های زیبایی معمولا می‌توانند تا چند سال دوام بیاورند؛ اما روند پیری هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود؛ بنابراین، سعی کنید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج آن‌ها داشته باشید و بدون داشتن اطلاعات کامل، تصمیم به انجام این جراحی‌ها نگیرید. همچنین عمل‌های جراحی می‌توانند عوارضی را به همراه داشته باشند. حتما قبل از انجام هر عمل تحقیق کامل درباره آن انجام دهید و پیش از تصمیم‌گیری، با پزشک متخصص مشورت کنید و راهنمایی‌های کافی بگیرید. از نمونه عوارض احتمالی جراحی‌های زیبایی صورت می‌توانیم به عفونت، خونریزی جای زخم و عدم تقارن اشاره کنیم. انتخاب دکتر ماهر و متخصص می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش خطرات و عوارض ممکن در عمل جراحی داشته باشد.
​انواع جراحی زیبایی بدن
برای آشنایی بیشتر، در کنار انواع جراحی زیبایی صورت، به جراحی‌های بدن نیز می‌پردازیم. اگر می‌خواهید شکل بدن خود را با جراحی زیباتر کنید، با همراه باشید تا به بررسی انواع آن بپردازیم.
1. عمل ویزر لیپو
2. لیفت ران و بازو
​3. ایمپلنت سینه

پیام آذری

​عمل ویزر لیپو
ویزر لیپو یکی از انواع جراحی زیبایی بدن و یک روش پیشرفته‌ لیپوساکشن محسوب می‌شود. در این جراحی از تکنولوژی اولتراسوند برای از بین بردن چربی‌های ناخواسته بدن استفاده می‌کنند و فرم بهتری به آن می‌بخشند. برای انجام جراحی در ابتدا محل‌های کوچکی برای ورود کانولا (لوله‌ای نازک) به بدن، در نواحی مورد نظر، ایجاد کرده و به ناحیه‌های مورد نظر محلول تومسنت تزریق می‌کنند. این محلول موجب می‌شود بتوانند به‌راحتی چربی را استخراج کنند. پس از آن از پروب اولتراسوند ویزر (دستگاه تجزیه چربی) استفاده می‌کنند. این دستگاه به‌وسیله تولید امواج اوتراسند، چربی‌های ناحیه را به حالت مایع تبدیل می‌کند و اینگونه چربی‌ها به‌راحتی از کانولا خارج می‌شوند.
روش ویزر لیپو مزایای خیلی زیادی نسبت‌به روش قدیمی لیپوساکشن دارد؛ ازجمله این مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• ویزر لیپو نسبت‌به لیپوساکشن بسیار کمتر تهاجمی عمل می‌کند و به همین دلیل آسیب‌های کمتری به بافت‌های اطراف می‌زند.
• بهبود در این عمل بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد و معمولا بیماران شاهد کبودی‌های کمتری هستند.
• در ویزر لیپو جراح امکان بیشتری برای فرم‌دهی دارد و می‌تواند این کار را دقیق‌تر انجام دهد. در نتیجه شاهد نتایج بهتری از این عمل خواهید بود.
• به کمک این جراحی می‌توانید حتی چربی‌هایی که به رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند را بردارید و دیگر نیازی به نگرانی درباره این چربی‌ها ندارید.
البته عمل ویزر لیپو، مانند انواع جراحی زیبایی صورت و بدن، می‌تواند با عوارض یا خطراتی مانند عفونت و عدم تقارن همراه باشد؛ اما انجام توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پزشک می‌تواند تا مقدار زیادی این خطرات احتمالی را کاهش دهد. حتما قبل از تصمیم‌گیری برای انجام انواع جراحی زیبایی بدن، مطالعات کافی درباره آن انجام دهید.
پیکر تراشی با ویزر لیپو یک روش بی‌خطر است که از حدود پانزده سال پیش در دنیای پزشکی مطرح شد. اساس کار این روش کوچک کردن چربی‌ها با ارتعاش امواج و سپس خارج‌سازی چربی‌های آب شده است. قسمت‌هایی را که چربی در آن‌ها رسوب کرده، می‌توان با این روش کوچک کرد. حجم برش‌ها، خون‌ریزی و آسیب‌های این روش در مقایسه با لیپوساکشن سنتی بسیار کمتر است. این عمل عارضه خاصی ندارد و انجام آن راحت‌تر از روش‌های دیگر پیکرتراشی است. توصیه اکید ما این است پیکرتراشی از هر نوع را تنها نزد جراحان و پزشکان متخصص انجام دهید.
​لیفت ران و بازو
در بخش انواع جراحی زیبایی صورت به لیفت شقیقه و صورت پرداختیم؛ فرایند این دو لیفت نیز شباهت زیادی با آن‌ها دارند. باید بدانید که برای هر یک از این اعضای بدن عمل جداگانه‌ای انجام می‌شود. جراحی‌های لیفت بازو و ران برای بهبود ظاهر در این نواحی طراحی شده‌اند. مانند دیگر جراحی‌هایی که توضیح دادیم، در این دو لیفت نیز جراح پس از ایجاد برش در نواحی مخفی، پوست اضافی و بافت چربی را برمی‌دارد؛ سپس پوست باقی‌مانده را می‌کشد و سفت می‌کند. این جراحی‌ها برای کسانی مناسب هستند که پس از کاهش وزن شدید یا به‌دلیل پیری دچار افتادگی پوست در نواحی ران و بازو شده‌اند.
​ایمپلنت سینه
پروتز یا ایمپلت سینه (Breast Implant) یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب بدن است که برای افزایش حجم، بهبود شکل و اصلاح عدم تقارن سینه انجام می‌شود. بسیاری از مادران برای اصلاح تغییرات ناشی از بارداری و شیردهی این عمل را انجام می‌دهند. البته از مهم‌ترین عوارض احتمالی برای این جراحی می‌توانیم به تشکیل کپسول اشاره کنیم؛ امکان دارد پس از جراحی بافت اسکار سخت در اطراف پروتز ایجاد شود که موجب تغییر شکل و درد در آن ناحیه می‌شود.
جراحی پروتز سینه، گامی در جهت افزایش زیبایی و تناسب اندام بانوان است. اما گاه ممکن است این جراحی نیاز به ترمیم داشته باشد. ترمیم پروتز سینه، همانطور که از نامش پیداست، به معنای انجام عمل جراحی مجدد بر روی سینه‌ها پس از پروتزگذاری است. این عمل با عمل اولیه تفاوت‌هایی دارد و دلایل مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

پیام آذری

​کلام آخر
در این مقاله به بررسی انواع جراحی زیبایی صورت و بدن پرداختیم و توضیحاتی درباره هر نوع جراحی ارائه کردیم. از محبوب‌ترین انواع جراحی زیبایی برای صورت و بدن به لیفت شقیقه و صورت و عمل ویزر لیپو اشاره کردیم که می‌توانند ظاهر صورت شما را به‌طور چشم‌گیری زیباتر کنند. این عمل‌های جراحی معمولا برای افزایش اعتمادبه‌نفس و رضایت شخصی انجام می‌شوند و با خواست فرد اتفاق می‌افتند.
مهم‌ترین نکته برای انجام انواع جراحی زیبایی بدن یا صورت، انتخاب دکتری ماهر برای انجام جراحی مورد نظر است؛ زیرا نحوه انجام آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در نتیجه‌ جراحی و خطرات و عوارض احتمالی آن داشته باشد. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب دکتر نیز تحقیقات کافی انجام دهید. دکتر علی اصغر صلاحی به‌عنوان یکی از بهترین پزشکان زیبایی تهران شناخته می‌شوند که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دارند. می‌توانید برای اطلاع از تجربه‌ها و گذشته‌ دکتر، به سایت‌شان https://draliasgharsalahi.com مراجعه کرده و از نمونه‌کارهای او بازدید کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/702171/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترامپ: از پوتین به خاطر حمایت از کامالا هریس رنجیدم

طرح ابتکاری راهگذر ارس و حفظ ارتباطات کریدوری در منطقه

راهگذر ارس و حفظ ارتباطات کریدوری در منطقه

دالان تورانی ناتو و فتنه تجزیه ارمنستان

واکنش ایران‌خودرو به خبر نصف شدن دنا در تصادف پیرانشهر

مسئولان در پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نکنند

سرو‌صدای رامبد جوان با زودپز و کارناوال

دوستی عجیب کوسه ها و زن مهربان

استقبال از نایب قهرمان پاراتیراندازی با کمان در تبریز

روسیه و ترکیه سرنوشت توافق 1395 را فراموش نکنند | ایران آماده استفاده از قوای نظامی برای ممانعت از نابودی یکی از مرزهای بین‌المللی خود است

اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر در آستانه کنگره شهدای مازندران

تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی در تبریز

جایزه «شیر طلایی» به «اتاق بغلی» رسید/نیکول کیدمن به دلیل فوت مادرش اختتامیه را ترک کرد/ ایرانیانی که جایزه گرفتند

سانحه رانندگی در آذربایجان‌غربی یک کشته و سه مصدوم برجاگذاشت

5 تالاب آذربایجان‌غربی پس از 20 سال احیا شد

52 پروژه گردشگری در آذربایجان‌غربی اجرا شده است

مصدومیت 497 نفر بر اثر حوادث کار در آذربایجان‌شرقی

سردترین شهر در 24 ساعت اخیر معرفی شد

بخش تعاون آذربایجان‌غربی برای 5 هزار و 300 نفر اشتغال‌زایی کرد

دستگیری فرد مدعی ارتباط با امام زمان در تبریز + ویدئو

جشنواره فیلم ونیز بهترین های خود را شناخت/ جایزه «شیر طلایی» به «اتاق بغلی» رسید/نیکول کیدمن به دلیل فوت مادرش اختتامیه را ترک کرد/ ایرانیانی که جایزه

5 تالاب آذربایجان‌غربی احیا شد

سردترین شهر کشور کدام است؟

مصدومیت 9 نفر درت سانحه صادف تفرجگاه بند ارومیه

واکنش ایران خودرو به نصف شدن خودروی دنا در پیرانشهر

5 مصدوم در واژگونی پژو 405 محور پیرانشهر-نقده

قهرمانی ورزشکار ترکیه‌ای در مسابقات بین‌المللی شمشیربازی ستلایت ارومیه+ تصاویر

تجلیل از30هزار پیشکسوت و رزمنده دوران دفاع مقدس در آذربایجان غربی

2 سانحه رانندگی در آذربایجان غربی یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت

5 تالاب آذربایجان‌غربی احیا شد

مرگ 32 نفر طی چهار ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار

بالابودن میزان مصرف برق نسبت به حجم تولید آن در آذربایجان شرقی

محکومیت قاچاقچی مغزفندق خارجی در چاراویماق

قهرمانی شمشیرباز ترکیه در مسابقات ارومیه

توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مهاباد با حفظ امنیت پایدار

برخورد با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی در تبریز تشدید شود

ترکیه قهرمان مسابقات شمشیربازی ستلایت ارومیه شد

جشنواره ملی غذاهای سنتی نیر ظرفیت بین‌المللی شدن دارد

تصویری باورنکردنی از نصف‌شدن دنا پس‌ از تصادف!

بلندی نوای تولید در یکی از مجهزترین زنجیره‌های تولید مرغ کشور در مهاباد

آغاز مرحله دوم عملیات لکه گیری، ترمیم و‌ روکش آسفالت جاده مهاباد- سردشت

2سانحه رانندگی در آذربایجان غربی یک کشته و سه مصدوم برجاگذاشت

سبزی‌شستن کامالا هریس در وان حمام سوژه شد!

فوت کودک 7 ساله بر اثر برق‌گرفتگی و سقوط در استخر کشاورزی

پیروزی شهرداری ارومیه مقابل مس سونگون

برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان روستای هولاسوی شاهین دژ

دورهمی مادرانه در خوی برگزارشد

حرف‌های فرد مدعی ارتباط با امام زمان در تبریز

دیوار بتنی روابط واشنگتن و تل آویو ترک برمی دارد؟ / بررسی پشت پرده یک سیگنال معنادار آمریکا به رژیم صهیونیستی

شمشیرباز ترکیه قهرمان مسابقات بین‌المللی ستلایت ارومیه