پیام آذری

آخرين مطالب

سوال مهم رئیس پلیس راهور از مسئولان و خودروسازان: از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که با تصادف ساده صدمه شدید می‌بینند؟ اقتصادي

سوال مهم رئیس پلیس راهور از مسئولان و خودروسازان: از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که با تصادف ساده صدمه شدید می‌بینند؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند. به گزارش ایلنا، سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتقادات مکرر فرماندهان پلیس درباره سطح پایین ایمنی و امنیت خودروهای داخلی در طول سال‌های اخیر، هنوز هم شاهد تغییر محسوسی در بهبود کیفیت اغلب خودروهای تولید داخل نیستیم، اظهار داشت: پلیس بارها تذکرات دلسوزانه خود در این زمینه را مطرح کرده و اکنون وقت آن است که مسئولان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و خودروسازان پاسخ بدهند که چرا هنوز تغییر محسوسی در ارتقای وضعیت ایمنی و امنیت خودروهای داخلی به وجود نیامده است و مردم همچنان به‌حق در این زمینه گلایه‌مند هستند. وی افزود: آنچه ماموران پلیس راهور هر روز در جاده‌های کشور مشاهده می‌کنند، این است که اغلب خودروهای تولید داخل، بر اثر کوچکترین تصادفی، دچار صدمات شدیدی می‌شوند و بارها دیده‌ایم که بعضی خودروهای داخلی پس از برخورد با تابلوهای معمولی حاشیه جاده‌ها، به دو تکه تقسیم شده‌اند. در چنین شرایطی، این وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند. هادیان‌فر با تاکید بر این که وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تصادفات رانندگی اتفاقی است که در تمام کشورهای جهان رخ می‌دهد و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که آمار وقوع تصادفات یا حتی تصادفات فوتی خود را به صفر رسانده است. ولی مسلما آمار وقوع تصافات گوناگون از جمله تصادفات فوتی و جرحی در ایران از میانگین جهانی بسیار بالاتر است و باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت و خودروسازان به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند تا آمار تصادفات را در کشورمان به حداقل برسانیم. رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: وقتی تصادفی رخ می‌دهد، مهمترین ابزاری که از جان راننده و سرنشینان حفاظت می‌کند، خود وسیله نقلیه است؛ به نحوی که هرچقدر وسایل نقلیه اعم از خودروها، اتوبوس‌ها و ... از ایمنی بالاتری برخوردار باشند، احتمال بروز آسیب‌های جسمی برای رانندگان و سرنشینان این وسایل کمتر می‌شود. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌های خودروسازی جهان، در کنار موضوعاتی نظیر طراحی زیبا، شتاب بالا، مصرف سوخت پایین، سهولت استفاده، قیمت به‌صرفه و سایر ویژگی‌های مورد نیاز برای یک وسیله نقلیه، به صورت جدی به ارتقای سطح ایمنی آن وسیله توجه دارند. وی در ادامه تاکید کرد: اهمیت موضوع ایمنی در صنعت خودروسازی کشورمان هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و هم پلیس و هم مردم در این زمینه مطالبه جدی دارند؛ حتی در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز نسبت به وضعیت نامناسب خودروهای داخلی تذکر جدی دادند و البته شخص آقای رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان هم دلسوزانه موضوعات مربوط به خودروهای تولید داخل را دنبال می‌کنند، اما این وظیفه وزارت صمت و خودروسازان است که برای ارتقای سطح ایمنی و امنیت خودروهای داخلی گام‌های جدی‌تر و موثرتری را بردارند. هادیان‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا آزادسازی واردات می‌تواند به رقابتی شدن بازار خودرو در ایران و در نتیجه ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت و ایمنی محصولاتشان منجر شود یا خیر، عنوان کرد: اگر به سمت واردات خودروهایی برویم که هم از نظر فنی و ایمنی و هم از نظر آلایندگی از استاندارد مناسبی برخوردار هستند، قطعا شاهد نتایج ملموسی در کاهش آلودگی هوا و کمتر شدن آمار تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود. در سال 83 نیز این تجربه در کشورمان به دست آمد که واردات خودروهای ایمن به کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات کمک کرد. وی در پایان تصریح کرد: پلیس اصراری بر آزادسازی واردات خودرو ندارد، ولی حرف ما این است که اگر نمی‌توانیم خودروی ایمن وارد کنیم، حتما باید خودروی ایمن تولید کنیم؛ یعنی به هر حال یا از مسیر تولید داخل یا از طریق واردات، باید خودروی ایمن در اختیار مردم کشورمان بگذاریم تا سلامت و امنیت هموطنان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی حفظ شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند.
به گزارش ایلنا، سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتقادات مکرر فرماندهان پلیس درباره سطح پایین ایمنی و امنیت خودروهای داخلی در طول سال‌های اخیر، هنوز هم شاهد تغییر محسوسی در بهبود کیفیت اغلب خودروهای تولید داخل نیستیم، اظهار داشت: پلیس بارها تذکرات دلسوزانه خود در این زمینه را مطرح کرده و اکنون وقت آن است که مسئولان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و خودروسازان پاسخ بدهند که چرا هنوز تغییر محسوسی در ارتقای وضعیت ایمنی و امنیت خودروهای داخلی به وجود نیامده است و مردم همچنان به‌حق در این زمینه گلایه‌مند هستند. 
وی افزود: آنچه ماموران پلیس راهور هر روز در جاده‌های کشور مشاهده می‌کنند، این است که اغلب خودروهای تولید داخل، بر اثر کوچکترین تصادفی، دچار صدمات شدیدی می‌شوند و بارها دیده‌ایم که بعضی خودروهای داخلی پس از برخورد با تابلوهای معمولی حاشیه جاده‌ها، به دو تکه تقسیم شده‌اند. در چنین شرایطی، این وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند. 
هادیان‌فر با تاکید بر این که وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تصادفات رانندگی اتفاقی است که در تمام کشورهای جهان رخ می‌دهد و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که آمار وقوع تصادفات یا حتی تصادفات فوتی خود را به صفر رسانده است. ولی مسلما آمار وقوع تصافات گوناگون از جمله تصادفات فوتی و جرحی در ایران از میانگین جهانی بسیار بالاتر است و باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت و خودروسازان به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند تا آمار تصادفات را در کشورمان به حداقل برسانیم. 
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: وقتی تصادفی رخ می‌دهد، مهمترین ابزاری که از جان راننده و سرنشینان حفاظت می‌کند، خود وسیله نقلیه است؛ به نحوی که هرچقدر وسایل نقلیه اعم از خودروها، اتوبوس‌ها و ... از ایمنی بالاتری برخوردار باشند، احتمال بروز آسیب‌های جسمی برای رانندگان و سرنشینان این وسایل کمتر می‌شود. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌های خودروسازی جهان، در کنار موضوعاتی نظیر طراحی زیبا، شتاب بالا، مصرف سوخت پایین، سهولت استفاده، قیمت به‌صرفه و سایر ویژگی‌های مورد نیاز برای یک وسیله نقلیه، به صورت جدی به ارتقای سطح ایمنی آن وسیله توجه دارند. 
وی در ادامه تاکید کرد: اهمیت موضوع ایمنی در صنعت خودروسازی کشورمان هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و هم پلیس و هم مردم در این زمینه مطالبه جدی دارند؛ حتی در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز نسبت به وضعیت نامناسب خودروهای داخلی تذکر جدی دادند و البته شخص آقای رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان هم دلسوزانه موضوعات مربوط به خودروهای تولید داخل را دنبال می‌کنند، اما این وظیفه وزارت صمت و خودروسازان است که برای ارتقای سطح ایمنی و امنیت خودروهای داخلی گام‌های جدی‌تر و موثرتری را بردارند.
هادیان‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا آزادسازی واردات می‌تواند به رقابتی شدن بازار خودرو در ایران و در نتیجه ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت و ایمنی محصولاتشان منجر شود یا خیر، عنوان کرد: اگر به سمت واردات خودروهایی برویم که هم از نظر فنی و ایمنی و هم از نظر آلایندگی از استاندارد مناسبی برخوردار هستند، قطعا شاهد نتایج ملموسی در کاهش آلودگی هوا و کمتر شدن آمار تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود. در سال 83 نیز این تجربه در کشورمان به دست آمد که واردات خودروهای ایمن به کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات کمک کرد. 
وی در پایان تصریح کرد: پلیس اصراری بر آزادسازی واردات خودرو ندارد، ولی حرف ما این است که اگر نمی‌توانیم خودروی ایمن وارد کنیم، حتما باید خودروی ایمن تولید کنیم؛ یعنی به هر حال یا از مسیر تولید داخل یا از طریق واردات، باید خودروی ایمن در اختیار مردم کشورمان بگذاریم تا سلامت و امنیت هموطنان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی حفظ شود. 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/675504/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولد دختر عجول در آمبولانس اورژانس ارومیه

آسمان برفی آذربایجان‌شرقی در شصتمین روز بهار

10 مصدوم و فوتی بر اثر تصادف در محور خلخال به سرچم

واژگونی خونین یک کوئیک در سمنان

آغاز اجرای خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل

واکسیناسیون 2 هزار دام در ادوی جهادی دامپزشکی بیله‌سوار

2 فوتی و 8 مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در محور خلخال _ سرچم

عکس/ نجات دریاچه

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه مشخص شد

مسیر یحیی به تبریز نرسید؟ / ارتباط یک شکست و آینده سرمربی سابق پرسپولیس

جنگ غزه و آمارهای کابوس‌وار «مهاجرت معکوس» برای رژیم صهیونیستی

نفت جمهوری آذربایجان در حال کاهش است

آذربایجان‌غربی قطب پیوند کلیه درکشور

تولد نوزاد دختر در آمبولانس اورژانس ارومیه

سد قیزقلعه‌سی؛ نماد توانمندی متخصصان ایرانی ‌در سدسازی

تهیه اقلام ضروری کودکان بی سرپرست به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال

رئیسی و علی‌اف سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند+ فیلم

وضعیت هوای این شهر‌ها، قهوه‌ای و خطرناک شد

کتاب‌های اسنادی و مرجع نشر شاهد در بازار نشر منحصر بفرد هستند

جشنواره ملی تئاتر ایثار بهانه‌ای برای انتقال ارزش‌های فرهنگی است

راه‌اندازی سینما دیجیتال سراب تا شهریورماه امسال

گردهمایی بزرگان موسیقی جنوب کشور در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

تقویت سامانه بارشی در استان اردبیل از فردا

ویدئویی از بارش‌های شدید در مشگین‌شهر

جنایت وحشتناک در یکی از بوستان‌ های جنوب تهران

آخرین خبر از تعداد جانباختگان سیل مشهد

دستگیری بزرگترین جاعل زمین خوار در اردبیل

رئیس جمهور یکشنبه به پارس آباد می‌رود

نمایش خودروهای اسپرت و کلاسیک در اردبیل + فیلم

(تصاویر) دریاچه ارومیه نجات یافت؟

طارمی و ژیرو در آستانه ورود و ترک «میلان»؛ وجه اشتراک شماره 9‌های ایران و فرانسه چیست؟

ایجاد موزه تاریخ نجوم در رصد خانه تاریخی مراغه

شرایط عجیب و غریب این فصل سایپا برای متقاضیان

مشکل اسناد مالکیت محله «خواجه عطا» بندرعباس برطرف شد

رکورد درخشان محرم مقابل تراکتور

رئیسی یکشنبه به پارس آباد سفر می کند

تصویب ساخت سه مدرسه جدید استثنایی در آذربایجان‌غربی

بیش از 90 درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

ماجرای شورش در کالدونیای جدید؛ برنامه جمهوری آذربایجان برای فرانسه چیست؟

رئیسی به پارس آباد سفر می‌کند

دانش‌آموزان می‌توانند با شناسنامه در آزمون‌های نهایی شرکت کنند

افتتاح سد قیزقلعه سی فردا در خداآفرین

دریافت اجباری کمک‌های نقدی در مدارس ممنوع است

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیردانشگاهی به خدمت سربازی در آذربایجان‌غربی

جزئیات اعزام مشمولان به خدمت سربازی در آذربایجان‌غربی

فراخوان مقاله ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه های ایران

پیام حضرت آیت‌الله نورمفیدی به مناسبت اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

آذربایجان غربی صاحب اولین مدرسه نجات‌غریق شد

معافیت مالیاتی زنوزی با تیم تراکتور صحت ندارد

جوان تبریزی در آبشار شلماش سردشت غرق شد