پیام آذری

آخرين مطالب

پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط رئیسی، شکاف قیمت کوییک 13 برابر شد! اقتصادي

پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط رئیسی، شکاف قیمت کوییک 13 برابر شد!
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم دو ماه پیش از رسیدن به این مسند و در خرداد ماه 1400 گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. این در حالی است که پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط وی، شکاف قیمت خودرویی همچون کوییک 13 برابر شد. به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم رئیسی، در دوران نامزدی برای ریاست جمهوری دولت سیزدهم و پیش از آن‌که بر مسند فوق برسد، وعده‌های بسیاری در حوزه اجرایی داشت. غافل از آن‌که پس از چند ماه باید سکان هدایت قوه مجریه را به دست می‌گرفت و انتظار می‌رفت که حداقل بخشی از وعده‌های وی، فاز اجرایی به خود بگیرد. رئیسی در خرداد ماه 1400 و دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. وی در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست. اختلاف 468 میلیونی پژو پارس از کارخانه تا بازار با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودروی ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خرداد ماه 1400، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU5 از 146 میلیون تومان به 402 میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از 269 میلیون تومان به رقم باورنکردنی 870 میلیون تومان دست پیدا کرده است. مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال 1400 با قیمت 141 میلیون تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار 152 میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف 11 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به 144 میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش 13 برابر آن طی تنها سه سال است. اختلاف قیمت فوق تقریباً در تمامی خودروهای داخلی دیده می‌شود و دلیل آن علاوه‌بر افزایش عجیب‌وغریب نرخ ارز، کنترل قیمت‌های درب کارخانه محصولات داخلی، خصوصاً برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا است. کارت قرمز دولت رئیسی در صنعت خودرو دولت سیزدهم با ادعای فراوان وارد میدان شد و حداقل در بخش ساماندهی صنعت خودروسازی، یک کارت قرمز بزرگ نصیب خود کرد و این موضوع را می‌توان از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت متوجه شد. وی با وعده آزادسازی واردات خودرو و ساماندهی این بازار روی کار آمد و با گذشت دو سال، علاوه‌بر اینکه موفق به واردات حتی یک خودرو نشد، شرایط بازار خودرو نیز حادتر شد. عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر دوم صمت از حدود یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، اما این مقام دولتی نیز موفق به واردات گسترده خودرو نشده است. علی‌آبادی از سوی دیگر وعده برقی‌سازی صنعت خودرو و ناوگان حمل‌ونقل کشور را داد که باز هم می‌توان سرعت لاک‌پشتی آن را متوجه شد.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم دو ماه پیش از رسیدن به این مسند و در خرداد ماه 1400 گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. این در حالی است که پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط وی، شکاف قیمت خودرویی همچون کوییک 13 برابر شد.
به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم رئیسی، در دوران نامزدی برای ریاست جمهوری دولت سیزدهم و پیش از آن‌که بر مسند فوق برسد، وعده‌های بسیاری در حوزه اجرایی داشت. غافل از آن‌که پس از چند ماه باید سکان هدایت قوه مجریه را به دست می‌گرفت و انتظار می‌رفت که حداقل بخشی از وعده‌های وی، فاز اجرایی به خود بگیرد.
رئیسی در خرداد ماه 1400 و دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. وی در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.
اختلاف 468 میلیونی پژو پارس از کارخانه تا بازار
با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودروی ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خرداد ماه 1400، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU5 از 146 میلیون تومان به 402 میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از 269 میلیون تومان به رقم باورنکردنی 870 میلیون تومان دست پیدا کرده است.
مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال 1400 با قیمت 141 میلیون تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار 152 میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف 11 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به 144 میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش 13 برابر آن طی تنها سه سال است.
اختلاف قیمت فوق تقریباً در تمامی خودروهای داخلی دیده می‌شود و دلیل آن علاوه‌بر افزایش عجیب‌وغریب نرخ ارز، کنترل قیمت‌های درب کارخانه محصولات داخلی، خصوصاً برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا است.
کارت قرمز دولت رئیسی در صنعت خودرو
دولت سیزدهم با ادعای فراوان وارد میدان شد و حداقل در بخش ساماندهی صنعت خودروسازی، یک کارت قرمز بزرگ نصیب خود کرد و این موضوع را می‌توان از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت متوجه شد. وی با وعده آزادسازی واردات خودرو و ساماندهی این بازار روی کار آمد و با گذشت دو سال، علاوه‌بر اینکه موفق به واردات حتی یک خودرو نشد، شرایط بازار خودرو نیز حادتر شد.
عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر دوم صمت از حدود یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، اما این مقام دولتی نیز موفق به واردات گسترده خودرو نشده است. علی‌آبادی از سوی دیگر وعده برقی‌سازی صنعت خودرو و ناوگان حمل‌ونقل کشور را داد که باز هم می‌توان سرعت لاک‌پشتی آن را متوجه شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/675335/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راه‌اندازی سینما دیجیتال سراب تا شهریورماه امسال

گردهمایی بزرگان موسیقی جنوب کشور در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

تقویت سامانه بارشی در استان اردبیل از فردا

ویدئویی از بارش‌های شدید در مشگین‌شهر

جنایت وحشتناک در یکی از بوستان‌ های جنوب تهران

آخرین خبر از تعداد جانباختگان سیل مشهد

دستگیری بزرگترین جاعل زمین خوار در اردبیل

رئیس جمهور یکشنبه به پارس آباد می‌رود

نمایش خودروهای اسپرت و کلاسیک در اردبیل + فیلم

(تصاویر) دریاچه ارومیه نجات یافت؟

طارمی و ژیرو در آستانه ورود و ترک «میلان»؛ وجه اشتراک شماره 9‌های ایران و فرانسه چیست؟

ایجاد موزه تاریخ نجوم در رصد خانه تاریخی مراغه

شرایط عجیب و غریب این فصل سایپا برای متقاضیان

مشکل اسناد مالکیت محله «خواجه عطا» بندرعباس برطرف شد

رکورد درخشان محرم مقابل تراکتور

رئیسی یکشنبه به پارس آباد سفر می کند

تصویب ساخت سه مدرسه جدید استثنایی در آذربایجان‌غربی

بیش از 90 درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

ماجرای شورش در کالدونیای جدید؛ برنامه جمهوری آذربایجان برای فرانسه چیست؟

رئیسی به پارس آباد سفر می‌کند

دانش‌آموزان می‌توانند با شناسنامه در آزمون‌های نهایی شرکت کنند

افتتاح سد قیزقلعه سی فردا در خداآفرین

دریافت اجباری کمک‌های نقدی در مدارس ممنوع است

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیردانشگاهی به خدمت سربازی در آذربایجان‌غربی

جزئیات اعزام مشمولان به خدمت سربازی در آذربایجان‌غربی

فراخوان مقاله ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه های ایران

پیام حضرت آیت‌الله نورمفیدی به مناسبت اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

آذربایجان غربی صاحب اولین مدرسه نجات‌غریق شد

معافیت مالیاتی زنوزی با تیم تراکتور صحت ندارد

جوان تبریزی در آبشار شلماش سردشت غرق شد

دستگیری بزرگترین جاعل زمین‌خوار در اردبیل

رئیس جمهور یکشنبه به پارس آباد سفر می‌کند

برگزاری مانور «ساعت صفر» هلال احمر در اردبیل

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

محمودی خبر داد: امدادرسانی به 14 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امدادونجات خبر داد؛ امدادرسانی به 14 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند

آذربایجان غربی صاحب اولین مدرسه نجات غریق شد

کامنت جنجالی سحر دولت‌شاهی برای همایون شجریان درباره حواشی اخیر

رونمایی «الناز شاکردوست» از تیپ و استایل جدید بهاری اش در 40 سالگی/ عکس

رئیس‌جمهور فردا به پارس‌آباد سفر می‌کند

رئیس جمهور یکشنبه به پارس آباد سفر می کند

تکمیل پایاب گیوی؛ نقطه آغازین تحول و جهش تولید در کوثر

طرح استعدادیابی میدانی شمشیربازی در اردبیل برگزار شد

گیاه در معرض آسیب به کشاورز هشدار می‌دهد!

خوی، سرزمین توت‌های آبدار و شیرین

توزیع 1745 تن آسفالت در معابر غرب و شمالغرب تبریز

توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تبریز الگوی خوبی برای سایر شهرهاست

سد قیز قلعه‌سی، آبادانی در دل محرومیت

طعم اصیل آذربایجان در استیک: تجربه پخت استیک به سبک روستایی (فیلم)