پیام آذری

آخرين مطالب

تشکری هاشمی خبر داد؛

پیش‌بینی 11.7 همت بودجه برای خرید اتوبوس در سال آینده/ 10 هزار میلیارد تومان؛ سهم توسعه مترو از بودجه سال 1403 شهرداری تهران

پیش‌بینی 11.7 همت بودجه برای خرید اتوبوس در سال آینده/ 10 هزار میلیارد تومان؛ سهم توسعه مترو از بودجه سال 1403
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه سال آینده برای هلدینگ مترو جهت ساخت و توسعه ایستگاه‌ها و خطوط مترو نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در غرفه پایگاه خبری شهر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به جزئیات بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه حمل و نقل در سال آینده اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد میزان بودجه نیست بلکه نحوه استفاده از آن است. باید دید که آیا از بودجه به خوبی و درستی استفاده خواهد شد و یا با محوریت اعداد و ارقام است؟
تشکری هاشمی با بیان اینکه برای هلدینگ مترو جهت ساخت و توسعه ایستگاه‌ها و خطوط مترو نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، یادآور شد: این اعتبارات برای تکمیل خط 6 و 7 و اقدامات باقی مانده در خطوط یک تا پنج هزینه خواهد شد؛ همچنین برای ساخت خطوط 8، 9، 11 و خطوط تراموا، هریک هزار میلیارد تومان و خط 10 بالغ بر سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته در نهایت در کمیسیون تلفیق، برای خطوط 8، 9، 11 و تراموا هریک 200 میلیارد تومان و خط 10 رقم دو هزار میلیارد تومان به تأیید رسید تا در صحن شورا نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون با تخصیص منابع به خطوط جدید مخالف هستم، اظهار کرد: نباید دنبال این باشیم که بگوییم در چه دوره‌ای کار آغاز شد بلکه باید این را در نظر داشته باشیم که چه کسی کار را انجام می‌دهد. ما با این منابع نمی‌توانیم چهار خط مترو را با هم پیش ببریم؛ لذا نباید خطوط جدید احداث شود، مگر اینکه مدارک و مطالعات اجرایی و امکان‌سنجی ارائه شود تا ببینیم این مسیرها برای تهران مورد تأیید هستند یا خیر؟
وی ادامه داد: از سویی دیگر باید اولویت‌بندی انجام دهیم؛ برای مثال خطی که 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اختصاص اندکی اعتبار می‌توان آن را تکمیل کرد؛ بنابراین اختصاص اعتبار به خطوط جدید ضرورتی ندارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در مصوبه برنامه چهار ساله چهارم، شهرداری را مکلف کردیم که برنامه‌های خود را به شورا ارائه دهد، یادآور شد: هنوز برنامه ای توسط شهرداری به شورا ارائه نشده است؛ در هر صورت تا مطالعات به نتیجه نرسیده نباید هیچ وجهی را برای موضوعات اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق اعتبارات برای خطوط چهارگانه و تراموا پیش‌بینی و اختصاص آن منوط به ارائه طرح مطالعاتی شد، تصریح کرد: برای بازسازی و اورهال مترو تهران منابع لازم را پیش‌بینی کردیم؛ هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار به شرکت بهره‌برداری مترو اختصاص یافت تا پس از کسر حقوق و هزینه‌های جاری، در بخش‌های مختلف هزینه شود. برای اورهال واگن‌ها 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین اعتباری نیز جهت تکمیل زیرساخت خط یک و پنج و تعویض بالاست این خطوط و اصلاحات سوزن‌ها پیش‌بینی شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص 17 هزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت واحد اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: برای خرید اتوبوس 11 هزار و 200 میلیارد تومان، اورهال بیش از 700 میلیارد تومان و کمک به یارانه اتوبوسرانی هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این اعتبارات می‌تواند این بخش را از بحران خارج کند. امیدواریم در سال آینده با سازندگان معتبر داخلی قرارداد منعقد شود و در صورت خرید خارجی، به واسطه شرکت‌های داخلی قرارداد ببندیم و در نهایت بتوانیم نیازهای پایتخت را تأمین کنیم.
وی به اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان تاکسیرانی برای خرید تاکسی و ون، گفت: مبالغی نیز برای بازسازی خودروهایی که قابلیت بازسازی دارند و همچنین کمک به تاکسیرانان جهت نوسازی وسایل نقلیه، در نظر گرفته شده است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش هوشمندسازی انحرافاتی دیده می‌شود، تأکید کرد: شهرداری تهران شرکتی دیگر را با وجود یک شرکت با سالها سابقه فعالیت معرفی کرده تا منابع به این شرکت اختصاص یابد. در کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که اعتبارات به شرکت فاقد تجربه داده شود که امیدواریم در صحن شورا این مسئله برطرف شود و بتوانیم شاهد اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پنج درصد از فروش آرم طرح ترافیک به نوسازی مراکز معاینه فنی و سایر بخش‌های مورد نیاز اختصاص خواهد یافت، یادآور شد: مصوبه بودجه همچون نسخه پزشک است و این کاغذ شفابخش نخواهد بود. اگر داروی مناسبی بگیریم و مورد استفاده بیمار قرار بگیرد، منجر به شفا خواهد شد.
گفتنی است رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، امروز از تأیید 73 همت برای حوزه حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/657942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویری پُربازدید و دیده نشده از فریماه فرجامی/ عکس

گردشگر تبریزی در آبشار شلماش سردشت غرق شد

اعلام فروش سهام تراکتور ؛ زنوزی از فوتبال کتار کشید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری دیدار کرد

تاج: نماینده رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

موفقیت طرح فناور تکثیر گوسفند رومن در مراغه

ضرورت توجه به آموزش فنی وحرفه ای در کمپ های ترک اعتیاد زرند

دانشجوی آذربایجان شرقی برنده جایزه نوبل ایران

4مصدوم و 1فوتی بر اثر سانحه تصادف در محور اسلام آباد غرب به گواور

سکانسی از بازی زری خوشکام در سریال هزار دستان علی حاتمی/ ویدئو

رقص رویایی ابر‌ها در آسمان عجب‌شیر (فیلم)

توصیه ریوالدو به آنتونی و کاسمیرو: از منچستریونایتد جدا شوید

بهسازی راه جاده ای روستای خنسلو درخواست شهروندان شد

مجوز اولین مدرسه نجات غریق استان آذربایجان‌غربی صادر شد

سفر یک روزه استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان بناب

شورش در کالدونیای جدید؛ جمهوری آذربایجان، روسیه و چین از جان این قلمرو فرانسه چه می‌خواهند؟

درست کردن باکس گل و پول با یک روش متفاوت

تاکید رحیم سرهنگی بر بسیج تمام امکانات بخش خصوصی و دولتی برای رونق گردشگری کیش

یک کشف جدید درباره علت آلزایمر

گزیده خطبه های نماز جمعه در شهرهای استان اردبیل

غذای خیابانی پاکستانی؛ پخت و سرو کله پاچه به روشی 50 ساله (فیلم)

کاهش قیمت میوه به ضرر کشاورز است!

درگذشت پدر شهید دوران دفاع مقدس در میانه

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و تگرگ

رشد کمی و‌کیفی شرکت های دانش بنیان در سایه توجه جدی دولت به علم و فناوری

آبشار شلماش سردشت جان یک جوان را گرفت

غرق شدگی 2 نفر در آبشار شلماش سردشت

بازدید از موزه های استان اردبیل فردا رایگان است

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

مجازات تعمیرکار موبایل متخلف در ارومیه

احیای دریاچه ارومیه (فیلم)

سقوط بالابر به قیمت جان تکنسین اورژانس بوکان تمام شد

غرق شدگی 2 نفر در آبشار شلماش سردشت/یک نفر فوت شد

برخورد با سهل‌انگاری مدیران در مطالبه و جذب اعتبارات استانی

قهرمانی تیم مهاباد در مسابقات ووشوی قهرمانی استان

اوقات شرعی شنبه 29 اردیبهشت به افق ارومیه

افتتاح سالن ورزشی چند منظوره در بناب

نسخه استانبول؛ اولین ترجمه ترکی قرآن در قزاقستان

قسمت دهم برنامه مهربان

آخرین وضعیت پروژه سنگ فرش میدان شهید بهشتی تبریز

تاج: سالن کنگره فیفا را ترک کردیم، چون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

محکومیت 700 میلیون ریالی قاچاقچی سم کشاورزی در ارومیه

ضبط 100 هزار نخ سیگار قاچاق از منزل مسکونی در بوکان

ضبط 23 راس دام زنده قاچاق در پیرانشهر

دو کشته و مصدوم بر اثر حادثه غرق‌شدگی در آبشار شلماش سردشت

تاکید امام جمعه آذربایجان غربی براهتمام منتخبان مردم به حل مسائل کلیدیِ کشور

رشد کمی و‌کیفی شرکت های دانش بنیان در سایه توج جدی دولت به علم و فناوری

چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی در 28 اردیبهشت

غرق شدن 2 نفر در آبشار شلماش سردشت

(ویدئو) سد "قیز قلعه سی" طرح آبی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان